lördag 13 april 2013

Renovering vs ångest

Idag så var vi på R's jobb och skruvade i Krilles hoj. Det gick sådär tydligen.. Det jag förstod var att den hade 91hk och att vi hade ett bet om hur många den hade och jag vann! :D R gissade på 89, Niklas på 90, Jag på 91 och Krille på 92 (Eller så var K på 90 och N på 92 jag minns inte) Men hur som jag vann.. Dock så fick jag inget pris.. Eller jo jag fick gå ut i bilen i REGNET (ja du läste tyvärr rätt) och hämta brädan i laminat som vi ska ha i sovrummet. Vi hade tagit med den för att borra hål till elementrören.

Vi for och åt lunch på hamburgerprinsen? Jag tog en hamburgertallrik som hette Texas som hade en god rökig sås på :) (håller på försöker lära mig äta det :P haha)

Sen for vi hem och donade runt med städ, disk osv. Sen komme min morbor K och Janne förbi. Awesome! Var supertrevligt! Vi drack kaffe&Chailatte och åt hastkaka med hallon som nå ungdomar hade gjort till deras klassresa eller nåt?

Sen for både R med bussen och Morbror K och Janne kl 16. R skulle på personalmiddag/fest med mekanikerna i verkstaden. Jag tyckte deras budget var för stor :P R kommer inte lyckas ta sig hem på benen av all öl han kommer dricka.

Detta har gjort att jag vart hemma ikväll och lagt det sista golvet, kapat lister till fönstret och satt fast 1 av listerna på golvet under fönstret. Dammsugat överallt... Detta slipdamm, sågspåns skit som blir överallt och gör att jag nyser konstant är inte bra.. Jag har hängt upp ren tvätt, plockat undan smutstvätt, fixat tassar till sängen, druckit 3 grogg (och JA, listerna är ändå raka fast man dricker Liquid Cocaine ;) hehe.) Diskat, torkat av alla ytor, möblerat om i förrådet m.m

Jag kom nu på att jag har glömt att äta i all denna slipdammsvärld jag lever i. R har inte messat på 6 timmar dvs sen han for hemifrån. Det känns inte bra. Jag har berättat för honom tusen gånger att det inte är något illa mot honom. Men jag är svartsjuk. Efter en massa öl tänker man inte klart. Jag är dock glad att jag vet att jag inte skulle kunna va otrogen över huvud taget sen jag gått igenom vad jag gått igenom. Sex är det sista jag tänker på just nu. 

Det är stressigt på jobbet, det är stressigt hemma. Jag får aldrig bara sitta i lugn och ro och göra vad jag vill. Det här är första ggn jag sitter ner på 6 timmar (om man bortser från det jag satt på golvet och mätade lister, men de räknas fan inte, då hade jag ju tusen siffror i huvet och vilade inte) Nu funderar jag på att bara ta ett fotbad och halsa en shot å sen sova. Slippa tänka på att R är borta. Utanför min trygghetszon.

Igår så drack jag en grogg med. Sen tog jag en Stilnoct och sov. Ärligt så var jag nervös jag inte skulle vakna (vilket jag har läst att det kan hända. Alkohol kan göra man somnar FÖR djupt och inte vaknar) Men jag chansade igår iaf. Jag är just nu livrädd för att sova. Att drömma samma sak som jag gjorde för några dar sen. Det tar kål på mig. Jag har varit en ragata i flera dar på grund av det. R förstår inte, jag försöker förklara att känslor sitter kvar länge. Men han har inte en så bra förmåga att kunna uppfatta känslor. Och mina slår volter tusen varv från Arg, ledsen, glad, Arg, ångest, panik, glad, rädd, Arg. Det går fort. Det är jobbigt.

Jag har sprungit runt tusen varv och letat det kontaktuttag vi köpte på Jula. Det finns ingen jävla stans. Arg över att det inte finns. Jag vill få klart i sovrummet nu. Hoppas vi blir det imorrn. Det borde vi bli.

På måndag börjar mitt allvar. Nåt som kommer ta upp all min tid. Det är fett ångestframkallande och gör att min självkänsla sänks till botten. Jag känner mig värdelös bara jag tänker på det. Jag kommer inte stå ut att gå igenom det. Har inget stöd bakom mig för jag vill inte prata om det förrän det är gjort och jag har kunnat lägga det bakom mig.

Suck. Det där med maten. Inte ätit sen 13? Mycket dumt. Ännu en gång arg och besviken på mig själv. Så här går man inte ner i vikt. Mitt ständiga jävla kämpande mot att jag känner mig som en fet jävla blobb. Har inte haft en enda möjlighet här nere på hur länge som helst att få "göra mig fin" och faktiskt umgås med folk.Tråkigt. Det gör ju att lämna det här stället lättare. Nu vill jag verkligen det. Bara dra. Skita i det som tar min energi.. MIN energi som jag faktiskt behöver. Folk tar den av mig och jag låter dom. Av många anledningar orkar jag inte stå emot. Jag bara nickar och håller med. Hade jag orkat hade jag sagt ifrån för länge sen och dampat ur av rätt orsaker. Nu samlas orsakerna på hög och bombarderar R här hemma. Elakt, tyvärr ja. Men han är stark. Han gör mig starkare. Men jag pallar inte mycket längre att leva i den här stan. Den tar kål på mig.

Hör nyheterna nu bakom mig, ett jävla tjabbel om krig och förstörelse och ladiiidaa, det är så synd om er.. Men jaaaa kom hit och ta med er jävla skit å ta ut det över oss. Om ni hatar mig för att jag skriver såhär, så varsågod tyck det.. Men jag välkomnar er till Södertälje så kan jag lova er att er syn kommer ändras på världen och människorna i den.

Aja, ska försöka äta nåt nu. Jag längtar tills imorrn. Kanske få sova i vår säng.. Sova i soffa med tickande klockor stressar mig järnet och gör att min sömn är helt sabbad. Sovande armar pga onda muskler, värkande axlar, bultande fötter och huggande knän.. Ja de är trevligt att heta Ninni nästan jämt.

 Hoppas ni har en mer givande helg. Denna halvblonda dam säger nu gonatt? eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar