onsdag 22 maj 2013

Fin får lida pin

Jag sitter som vanligt och väntar på att Robert ska komma hem. Han skulle sluta 21 sa han. Tiden rinner iväg. Han fick hem sitt lönebesked igår. Visst var det trevligt med lönen. Men att se att han jobbat 210 timmar förra månaden kändes i magen. Sådär dåligt. Snitt 10,5timme/dag mån-fre. (ev några timmar på nån lördag) Men ändå. 

"Min fantasivärld" säger att det inte ska va såhär. Att kämpa för något innebär att man faktiskt vet vad man kämpar MOT. Nu finns det liksom.. Vad?

Ibland är jag glad över att vi har faktiskt kontroll på vår ekonomi och faktiskt har rätt fina saker. Men mer och mer känns de bara jävligt tråkigt när man inte har några att dela det med. Vi har en fin bil, men när ska jag hinna använda den? Och till vad? Storhandling (1-2ggr/mån) är typ enda ggn jag kör bil (överdriver troligen men känns som det iaf) Att köra och parkera utanför jobbet är INGENSTANS ekonomiskt försvarbart. Då kan jag lika gärna stanna hemma då det är typ halva min dagslön xD

Så till titeln. Jag har som kommit på mig själv med att allt oftare vilja ändra min stil (jag skulle inte för ALLT i världen byta ut mina fejk-converse men jag skulle vilja ha alternativ. Man får ju tex fett snygga ben i ett par (som hm kallar det sneakers) skrattar högt! I min värld är inte platåskort sneakers, men tydligen i hm´s värld^^

Men hur byter man stil? Kan man byta? Kommer folk tro att jag har värsta krisen? Jag tror inte jag har det. Men jag är så less att var man än far känna sig som den fula ankungen. (som är typ hur "killig" som helst jämfört med alla andra tjejer) Jag kan inte smink, mode eller hår. Men jag skulle jättegärna lära mig. Men det grämer mig att jag inte har nån att faktiskt va "tjejig" med. Ingen syster och mamma räknas inte som kunnig inom det området tyvärr. 


Jag googlade platåskor och dessa kom upp. Lite roliga och nåt som jag inom nån typ av framtid skulle kunna tänka mig att använda :) Kaxigt men ändå fint :)

Suck. Ingen Robert än.. Klockan är 22. Nu blir de å torka håret å sen sova. (om jag lyckas idag, igår gick de inte sova.)

Igårkväll var för övrigt en mycket trevlig kväll :) Satt å pratade med Lisa i telefon ett bra tag, och det kändes så vuxet. Vi pratade om det med. När fan växte vi upp? Vi är bara liiite äldre (host) men när började vi känna oss vuxna? Tiden rann iväg och det var mycket trevligt! Lite skvaller, lite seriöst och en å annan tokighet! :D Superbt!

Jag längtar för övrigt till på lördag. Då får jag träffa 3 av mina fina damer från HC å vi ska festa loss! :) De ska bli himla roligt! (och min ekonomi är redan paj, så vad gör lite till *grymtar lite upprört*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar