måndag 7 oktober 2013

Tankar och funderingar om livet nu och framåt

Nu kan jag väl påstå att jag och Robert lever ett liv där vi unnat oss att köpa saker vi vill ha och inte tillfälliga saker som man köper "bara för att". Vi har en fin säng, bra tv, soffa på ingående, biljardbord, köksbord, 2 fina bilar. Pengarna har rullat på bra här, och nu har vi nånstans landat. Landat med bra saker som vi gillar. Sen så köper inte pengar lycka, det vet vi ju alla. Nu har ju jag blivit arbetslös vilket leder till att vi måste försöka dra tillbaka lite på shoppandet. Annars kommer det bara bli Robert som handlar, och det känns inte så himla bra. Även fast jag säger att Robert betalar och skrattar lite (ifall nu någon påpekar något) Så försöker jag mitt allra bästa att hushålla så att vi kan köpa bra mat och saker till hemmet för mina pengar med. Jag är ju inte snål, jag har bara lite mindre pengar än vad han har, vilket automatiskt leder till att han tyvärr får spendera mer pengar än mig ifall vi skulle behöva något. Äh det här blev tramsigt. 

Men iallafall så lever vi ett liv där vi prioriterar att köpa saker till hus osv istället för att resa bort eller något sådant. Nu snart nalkas inflyttningsfesten och vi har några ospelade kort i bakfickan som vi hoppas folk ska uppskatta.

Jag har iaf börjat känna stressen av att inte ha något jobb. I den mån att jag är orolig över räkningar osv. Jag har ändrat min csn-skuld så den ska komma varje månad istället för var 3e. Så det blir lite bättre iaf. Sen är det ju allt som tillkommer med hus. (även fast vi lever billigare i detta hus än vad vi gjorde i södertälje) Men än dock så kommer stora saker som ska betalas. Härom veckan så var pelletsbilen här och pumpade in 6 ton pellets. En räkning som vi inte fått än så blir spännande att se vad den hamnar på.

Vi fick igår ett mycket fint skåp av Lisa i hällnäs. Vi ställde in det i sovrummet och jag tyckte det blev fint :) Robert är kluven, men han gillar det nog till slut :)

Vi fick även låna en 160 säng av Lucas och Lars. Som nu står i vårt vardagsrum. Jag har mätat hur det kommer bli med soffan. Det kommer seriöst vara på mm som det kommer rymmas, så jag hoppas det gör det!

Jag har städat lite där nere. Nu sitter jag uppe och skriver. Ska snart börja gå igenom datorn och lägga in ny musik på mp3-spelaren så jag kan ta en välbehövlig promenad sen. Eventuellt träna lite här hemma. Det behövs! Tyvärr. Även om inte vågen säger allt, så säger den mig tillräckligt mycket. Kan tappa 10kg innan jag är nere där jag har mitt mål. Mitt mål som jag en gång hade 3kg till att tappa. (kan ni nu räkna ungefär som jag så förstår ni att jag väger 7kg mer än vad jag gjort innan.) Så nu blir det promenader till att börja med iaf. Finns som inte nån plan att börja på något gym då jag inte har något jobb. Bensinpengar + gymkort finns inte i en budget för en arbetslös dam.

På onsdag ska jag till tandläkaren och sen ska jag jobba lite extra på Ica. Blir nog intressant att se om kunskapen sitter i fortfarande.

Aja, nu ska jag försöka mig på att sy en kjol. Och fixa musiken osv.

Ha en bra höst-dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar